تبلیغات
CAR - تجربه رانندگی با فراری 458 ایتالیا
 
درباره وبلاگ




مدیر وبلاگ : far shid
نویسندگان
نظرسنجی
به نظر شما کدام ماشین بهتر است یا به عبارتی ارزش سوار شدن رو دارن ؟













آمار وبلاگ
  • کل بازدید :
  • بازدید امروز :
  • بازدید دیروز :
  • بازدید این ماه :
  • بازدید ماه قبل :
  • تعداد نویسندگان :
  • تعداد کل پست ها :
  • آخرین بازدید :
  • آخرین بروز رسانی :
FARSHID تماس با ما
CAR
برای دیدن جدید ترین و بهترین ماشینها به اینجا سر بزنید .
صفحه نخست             تماس با مدیر           پست الکترونیک               RSS                  ATOM
پنجشنبه 19 فروردین 1389 :: نویسنده : far shid

تجربه رانندگی با فراری 458 ایتالیا

FERRARI 458 ITALIA 2010 ONWARDS


مدل: فراری 458 ایتالیا

محل تست: مارانلو ایتالیا

تاریخ تست: 17 نوامبر 2009

قیمت مدل: 260000 دلار

ورود به بازار: ژوئن 2010

رقبای اصلی: استون مارتین DBS، مرسدس بنز SLS، پورشه 911 توربو

نقاط قوت: طراحی فوق العاده، شتاب گیری نفس گیر، شاسی فوق العاده

نقاط منفی: سر و صدای بیجا در بعضی اوقات، شتاب گیری نفس گیر، سیستم کنترل پیچیده، لذت نداشتن سیستم تعویض دنده

عملکرد

خب، حتما تا به حال متوجه شده اید که چنین خودرویی باید به طرز اعجاب آوری سریع باشد، ولی شاید وقتی برای تست پشت فرمان نشستیم فکر نمی کردیم دیگر تا این حد سریع باشد! وقتی برای شروع تست پا به جاده گذاشتیم، هنگامی که کنار یک فیات در جاده قرار گرفتیم که مانع راهمان شده بود، پا را روی گاز فشار دادیم و ناگهان فهمیدیم که فیات غیب شده بود و تنها جاده زیبا و خالی از خودرو در پیش رویمان به چشم می خورد و با اندکی دقت بیشر به پشت سر می شد فیات را که حالا تبدیل به نقطه کوچکی در جاده شده بود، تشخیص داد!

حالا نوبت اندکی هیجان است؛ فراری با سرعت 300 کیلومتر در ساعت در حال حرکت است، پس دنده معکوس را به یک بر میگردانیم و پا را روی پدال گاز فشارمی دهیم، صدای موتور V8 که به غرش در می آید طبیعی است، چیزی که به نظر غیرطبیعی میرسد فریادهای شخص کنار دستی ام است که با التماس فریاد میزند، خواهش می کنم یواش تر!

خب، بعد از تست سریع شتاب می توان حالا با خیال راحت به پشتی صندلی تکیه داد؛ در ترافیک های شهری می توان مدل اتوماتیک سیستم تعویض دنده را انتخاب کرد و همه چیز هوشمندانه کنترل ی شود. این فراری با گیربکس دابل کلاچ خیلی نرم تر از فراری های سلف خود عمل می کند که با سیستم تعویض دنده روباتیک دستی عمل می کردند.

فقط ممکن است در تنطیم چراغ ها اندکی با نارضایتی مواجه شوید، هر چند خیلی سریع قلق های لازم را به دست می آورید و خیلی سریع یاد می گیرید که چطور ایتالیا را بهتر برانید؛ بهتر است از این حالت به عنوان رانندگی با دنده دستی نام برد و باید کم کم به دستگیره های آلمینیومی بزرگ بزرگ پشت فرمان عادت کنید.

البته وقتی با هفت بار تعویض دنده به سرعت نور رسیدید، قطعا این دستگیره ها تا حدودی به ضربان می افتند و به دلیل سرعت بالا ضربه میزنند. صدای داخل خودرو مسحور کننده است، حالا اگر بیرون باشید و صدای "ووو...ف" اگزوز هم به این ارکستر باشکوه اضافه شود، هیچ عشق خودرویی توان مقاومت نخواهد داشت.

حداکثر قدرت 570 اسب بخار تا زمان رسیدن به دور موتور 9هزارPPM به دست نمی آید و واقعیت این است که شما به ندرت بتوانید چنین شرایطی را در جاده ها تجربه کنید، همیشه در دور موتور 6 تا 7 هزار قطعا به عملکرد موتور در وضعیتی که مطلوبتان باشد خواهید رسید. تغییر دنده ها در چنان وضع مطلوبی انجام می گیرد که هر راننده ای می تواند خود را یک فیلیپه در پیست فرمول یک احساس کند.


سواری و هندلینگ

458 ایتالیا از نظر حجم و سایز تقریبا مشابه  F430  است که پیش از آن وارد بازار شده بود ولی بدنه پایین نر از پشت خودرو، پنل های مشخص تر کناری و پایه چرخ های بلندتر شرایط جدیدتری را برای آن ایجاد کرده است.  تا جایی که 458 ایتالیا کوچک تر به نظر می رسد. با وجودی که واقعآ کوچک تر نیست.

فرمان پذیری خودرو سریع تر است و حتی زیاد حساس به نظر می رسد. ولی مانند سیستم تعویض دنده، وقتی این حقیقت را متوجه شدید که از خیلی از فراز و نشیب ها و پیچ های بدون نیاز به حرکت زیادی فرمان میتوانید عبور کنید. آن وقت می توانید از این ویژگی خودرو به عنوان یکی از نقاط قوت یاد کنید.

حالا اگر سوالی دارید که در پیچ و خم جاده چطور باید با ایتالیا کنار بیایید باید بگویم 458 مثل فشفشه سریع عمل می کند، از این گوشه به آن گوشه می رود و کافی است با نوک انگشتانتان در سرعت های بالا فرمان ذهنتان را به فرمان خودرو بدهید تا نتیجه ی کار را از نزدیک لمس کنید.

آنقدر رانندگی با این خودرو در سرعت های بالا لذت دارد که شما را وسوسه می کند پدال گاز را بیشتر و محکمتر فشار دهید. البته چنین مساله ای قطعآ خیلی مطلوب نیست و امنیت شما و رانندگان دیگر خودروها را به خطر می افتد.

سوئیچ "منتینو ریسینگ" روی فرمان، شاسی خود را روی یکی از پنج سطح تنظیمات خود فیکس می کند. آنگاه سیستم تعلیق هم می تواند به طور مجزا روی سیستم نرم تر یا رانندگی سخت تر تنظیم شود.

فراری برای استفاده ایتالیا در جاده پیشنهاد می کند از گریت پایین یا تنظیمات اسپرت استفاده شود که از سه سطح تنظیمات، هر کدام تنظیمات خاص خود را برای ABS تعلیق، تعویض دنده ، کنترل کشش و سیستم پایداری خودرو دارد.

فضای داخلی

در این قسمت تغییرات عمده ای اتفاق افتاده است. محیط داخلی کاملا با هدف رفاه راننده متمرکز شده است؛ البته تا حدودی با شلوغی در فضای داخلی مواجه می شوید. کانتر جلویی که در وسط با برآمدگی مواجه شده و نشان دهنده نماینگر دنده است از سنت های فراری است. در سمت چپ و راست، صفحه هایی ترانیتورهای فیلم باریکی قرار دارند که می تواندد بر حسب سلیقه تغییر کنند.

همه این ویژگی ها به علاوه ورودی های هوا اکنون در عمق شبکه ای زیبا از آلومینیوم قرار گرفته اند که شاید خیلی زیبا نباشد، ولی کاملا حس حضور در فضایی فلزی را به بیننده القا می کند که نمایانگر قدرت فوق العاده یک ابر خودرو تاریخ ساز است. ترکیب چرم گرم و فلز سرد مجموعه های زیبا را پدید آورده است.

اگر یک روز هواداران فراری به عشق تجربه فضایی سبیه رانندگی با خودروهای فرمول یک به سراغ این برند می آمدند، اکنون همه در وهله اول به دنبال فرمان پذیری این خودرو هستند.

حالا آنقدر روی فرمان ایتالیا 458 کار شده که یک روز هم برای لذت بردن کامل از نخستین تجربه همنشینی با آن کافی نخواهد بود.

اگر از دستگیره تعویض دنده که پشت فرمان قرار دارد بگذریم، دستگیره فرمان پر از امکاناتی مثل دکمه استارت "سوئیچ منتینو"، چراغ ها، نشانگرها، برف پاک کن ها، بوق و حتی دیگر امکانات است،ولی فناوری بکار رفته در کنار طراحی خاص فراری، استفاده از این امکانات را آسان کرده است.

علاوه بر همه اینها صندلی های ایتالیا یکی از ویژگی های برجسته آن است، صندلی هایی که هنگام خستگی می توانید با خیال راحت به آن تکیه دهید و از سیستم استراحت کمر برای خودتان اسفاده کنید. این ها همه علاوه بر زیبایی های فضای داخلی است که طراحی صندلی ها این زیبایی را دو چندان کرده است. فضای بار برای چمدان ها خیلی فشرده است، به حدی که تنها جا برای دو چمدانی وجود دارد که خیلی با احتیاط انتخاب شده  باشند تا جای چندانی اشغال نکنند.

 

ایمنی و مصرف سوخت

فراری می گوید مصرف سوخت ایتالیا 21.2 مایل با هر گالن بنزین است که اگر شما بخواهید این خودرو را آن طور که شایسته یک فراری است برانید کمی بعید به نظر می رسد. این مدل که کمی سنگین تر از F430 است به نظر میرسد از مصرف سوخت بالاتری نسبت به آن برخوردار باشد.

البته اگر سوخت را با معیار ابرخودروها بسنجیم، این آمار خوبی است که البته تا حدودی تولید دی اکسید کربن آن بالاست. هر چند از سال 2007 تا 2012 کمپانی فراری تولید آلایندگی هایش را به طور میانگین 40 درصد کاهش داده است.

رای نهایی

فراری 458 ایتالیا قطعا بهترین ابرخودرویی است که شما می توانید بخرید. البته استون، مرسدس، پورشه و حتی بوگاتی عذرخواهی می کنیم! ایتالیا در رقابت با حریفانش فوق العاده ظاهر می شود که البته هیچ کدام از این ویژگی ها به پای توجه ویژه طراحان آن به راحتی راننده و البته لذت رانندگی با 458 ایتالیا نمی رسد.

 

فراری ایتالیا

امتیازات

عملکرد

*****

رانندگی و هندلینگ

*****

فضای داخلی

*****

ایمنی

*****

قیمت

***

مصرف سوخت

***

 





نوع مطلب :
برچسب ها :
لینک های مرتبط :


چهارشنبه 18 مرداد 1396 10:19 ب.ظ
I simply could not leave your site before suggesting that I
actually enjoyed the usual information an individual supply for your
guests? Is going to be back incessantly in order to check out new posts
سه شنبه 22 فروردین 1396 10:53 ب.ظ
I was extremely pleased to discover this web site.
I need to to thank you for ones time for this particularly wonderful read!!
I definitely really liked every little bit of
it and i also have you book marked to see
new stuff on your site.
 
لبخندناراحتچشمک
نیشخندبغلسوال
قلبخجالتزبان
ماچتعجبعصبانی
عینکشیطانگریه
خندهقهقههخداحافظ
سبزقهرهورا
دستگلتفکر